Instagram filtresinden karakter analizi

instagram_filter

Efendim günlerden bir gün, heykeltraş Rodin’e soruyorlar: “Bu harika heykelleri nasıl yapıyorsunuz?” Tabii Rodin bu durur mu? “Benim yaptığım tek şey, fazlalıkları atmak. Bu heykeller zaten taşın içinde,” diyerek yapıştırıyor cevabı. Sunduğu filtre seçenekleriyle ham haldeki fotoğraflarımızın içindeki cevheri ortaya çıkaran Instagram’ın yaptığı da aslında bundan pek farklı değil. Peki aylık aktif kullanıcı sayısı 100 milyona ulaşan uygulamada en çok kullanılan beş filtre hangisi ve bu filtreler, kullanıcılarının karakterlerine dair ne gibi ipuçları veriyor? Yazılım ve pazarlama firması Marketo’ya göre, sandığınızdan çok daha fazlasını!

ACEMİLER VE EGOSANTRİKLER

– Normal (Yüzde 43): “Benim çektiğim fotoğrafın filtreye ihtiyacı yok. Ham haliyle bile bir sanat eseri,” diyen tecrübeli fotoğrafçıların veya yüksek egolu fotoğrafçı adaylarının tercihi. Kullanım oranının bu kadar yüksek olmasının diğer sebebiyse, akıllı telefonlarını kullanmayı pek beceremeyen orta yaş mensubu amatörlerin, filtreyle uğraşmak yerine fotoğraflarının normal versiyonlarını yüklemeyi seçmesi.

HEPSİ WES ANDERSON

– Earlybird (Yüzde 10): Royal Tenenbaums’u ya da Moonrise Kingdom’ı izlediyseniz, Earlybird kullanıcılarını yönetmen Wes Anderson’ın fotoğraf dünyasındaki izdüşümü olarak tanımlamamız yeterli. Sarısoluk dokunuşları ve hafifçe bulanıklaştırdığı renklerle, fotoğraflara duygusal bir motif katan bu filtre, 70’leri sevenlerin ve hipster’ların favorisi.

HAYALPERESTLERİN TERCİHİ

– X-Pro II (Yüzde 8): Dünyayı daha canlı renklerle görmek ve göstermek isteyen iyimserlerin ve ruhunda bir miktar hayalperestlik barındıranların ilk tercihi. Ayrıca fotoğraflara kattığı sıcaklıkla, çöp torbanızı bile sanat eserine dönüştürebilme yeteneğine sahip olduğundan, ışığı iyi ayarlayamayan amatörlerin ilk seçimi.

“80’LER ÖLMEDİ” DİYENLER

– Valencia (Yüzde 5): 80’leri özleyenlerdenseniz, ilk tercihiniz muhtemelen bu filtredir. Fotoğrafı çekip Valencia’yla filtrelediğinizde, gri ve kahverengi tonları zarif bir şekilde ön plana çıkıyor, fotoğrafınız antik bir dokunuş kazanıyor.

AYAK YERİNE SURAT ÇEKENLER

– Rise (Yüzde 4): Dağ-tepe, çiçek- böcek, kedi-köpek veya çıplak ayak (Sahi daha geçen yaz maruz kaldığımız binlerce ayağın travmasını atlatamadan yeniden yaz geliyor değil mi?) yerine insanları fotoğraflamayı seçenlerin tercihi. Işığı yumuşatıyor, fotoğrafa ‘altınsı’ bir parlaklık veriyor. Kendini, sokaktakileri veya sevimli hayvanını fotoğraflayanların tercihi.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s