KABADAYIDAN KURTULMAYA ÇALIŞIRKEN SİHİRBAZ OLDU

08.04.2012 tarihinde yayımlanmıştır.

Ünlü illüzyonist Dynamo, Türkiye’de bu hafta TV’de yayınlanmaya başlayan şovuyla herkesi ‘büyülüyor.’ Hayranları arasında Hollywood yıldızları da olan illüzyonist, bu işe okulda kendisine sataşan kabadayılardan kurtulmak için başladığını söylüyor

Gördüklerimiz gerçek mi?” Geçen haziranda illüzyonist Steven Frayne’i (Dynamo) Londra’nın ünlü Thames Nehri üzerinde ‘yürürken’ görenler, hayret içinde birbirlerine bu soruyu soruyordu. Frayne ise o sırada halinden gayet memnundu. Çünkü insanları şaşırtmak, onun için bir tür varlık sebebiydi. Peki kimdi bu adam? Nasıl olup da 29 yaşında dünyanın en çok konuşulan illüzyonistlerinden biri olmayı başarmıştı? Hikayemiz, Bradford kentinin bir kenar mahallede başlıyor. Steven, ufak tefek olduğundan, okul yıllarında sık sık kabadayılardan dayak yer. Babası da hapiste olduğundan, çareyi yanına sığındığı büyükbabasından ufak tefek ‘sihir’ numaraları öğrenmekte bulur. Ardından da devamı gelir. Önce mahalle arasında küçük sokak şovları, ardından ‘taşı toprağı altın’ Londra’nın yolları… Kısa sürede hip hop ve sokak kültürünü illüzyonla buluşturan gösterilerini kameraya çekerek; peynir ekmek gibi satılan DVD’ler piyasaya çıkarır ve bir de televizyon şovuna başlar. Hatta üst düzey ‘sihir’ meraklılarının (örneğin Kraliyet Ailesi üyeleri) bir araya geldiği Magic Circle’a kabul edilerek, Prens Charles’la insanları nasıl görünmez yapabileceklerini tartışmaya bile başlar! Hikayenin devamını ve insanları şaşırtmanın sırrını, ilk bölümü geçen hafta yayınlanan İnanılmaz Sihirbaz Dynamo şovuyla, Discovery Channel’da Türk seyircisiyle buluşmaya devam eden İngiliz illüzyonistle konuştuk.

– Yeni nesil, video oyunlarıyla ve özel efektli filmlerle büyüyor. Günümüzde insanları şaşırtmak daha zor değil mi?

– Gerçekten çok zor. İnternet gibi bir imkana sahibiz ve bir düğmeye basarak her sorunun yanıtını alabiliyoruz. Ancak bu durum birçok fırsat da sunuyor. Benim klasik sihir numaralarımdan biri, ödünç alınmış bir cep telefonunu, bir şişenin içerisine sığdırmak. Cep telefonu icat edilmemiş olsa bu tarz bir sihir yapamazdım. Güncel gelişmeleri, popüler kültürde neler olup bittiğini ve teknolojinin nereye gittiğini takip ederseniz, her zaman kendinizi geliştirebilir ve çağa adapte olabilirsiniz.

– Oyun kartlarıyla ilgili yeteneklerinizi kendi çıkarınız için kullandığınız oldu mu?

– Evet, bu yüzden arkadaşlarım artık benimle poker oynamıyor! Ayrıca oyun salonlarının çoğu beni kara listeye aldı. İçeri sokmuyorlar. Bir maskeniz varsa bir gün birlikte gitmeyi deneyebiliriz. (Gülüyor.)

TÜRKİYE’DE YARIŞALIM!

– Mesleğinizin özü, insanları şaşırtmak. Sizi neler şaşırtıyor?

– Beni en çok, ara sıra göz kulak olduğum üç yaşındaki yeğenim şaşırtıyor. Çocukların dünyayı görme şekli, beni hayrete düşürüyor. Ayrıca yeğenim henüz bu yaşında iPhone kullanmayı biliyor. Bu son derece şaşırtıcı bir durum.

– Sayısız ünlü hayranınız var. Peki, kimin önünde hünerlerinizi sergilemek isterdiniz?

– Eminem ile bir araya gelmek, ona bir gösteri yapmak isterdim. Onun çok karmaşık bir kişilik yapısına sahip olduğunu düşünüyorum. Düşünce şeklini gözlemlemek isterdim. O da bir tür sihirbaz ama kelimelerin sihirbazı!

– Yeni numaralar için nelerden ilham alıyorsunuz?

– Evde film izlemeye de oldukça fazla zaman ayırıyorum. İzlediğim filmler bana ilham veriyor. X-Box, PS3 oyunlarını oynuyorum. Şık bir spor otomobil alıp yarış pistinde hız denemeleri yapmak da hobilerimden biri. Türkiye’de karşılaşırsak sizinle yarışmak isterim.

– En büyük idolünüz ve en büyük rakibiniz kim?

– En büyük idolüm büyükbabam. O, sihirbaz değildi. Ancak eli çabuk biriydi ve biraz hilebazdı. Bana çocukken okuldaki kabadayılardan kurtulmama yarayacak bir sürü harika numara öğretmişti. En büyük rakibimse kendimim. Sürekli mükemmelliği yakalamaya çalışmak beni oldukça zorluyor.

*** SOKAKLAR BENİM EVİM

– Ünlü sihirbazları düşününce, aklımıza hep göz kamaştırıcı büyük salon etkinlikleri geliyor. Sizi özel yapan yeteneklerinizi sokaklarda sergilemeniz mi?

-Şovumu izlediğinizde, salon atmosferini sokakta yaratmayı başardığımızı net olarak görebilirsiniz. Bir kameraya sahip olmanın avantajlı yanı şu: Örneğin madeni veya kâğıt parayla yapılan gösteriler gibi küçük numaraların dahi ekranda büyük görünmesini sağlayabilirsiniz. Üstelik müzik sayesinde bu etkiyi daha da artırabilirsiniz. Öte yandan benim yaklaşımım her zaman biraz farklı olmuştur. Hiçbir zaman mektepli bir tiyatro sanatçısı olmadım. Sahnedeyken değil, sokaktayken kendimi evimde hissediyorum. Bir adım sonra neler olup biteceğini bilmemeyi seviyorum. Büyük bir sahneye, önceden düzenleme yapmaya ve göz kamaştırıcı yardımcılara ihtiyacım yok. İhtiyacım olan tek şey, saf sihir.

*** PRENS CHARLES’LA GÖRÜNMEZLİĞİN SIRRINI KEŞFETMEYE ÇALIŞIYORUZ

– Ünlü illüzyon meraklılarını bir araya getiren Magic Circle’a üye olduğunuzu duydum. İngiliz Kraliyet Ailesi üyelerinin de toplantılara katıldığı doğru mu?

– Evet, örneğin Prens Charles, Magic Circle’a üyedir. Aylık toplantılarımız oluyor. Geniş bir yuvarlak masanın etrafına oturuyoruz ve pek çok ilginç konu üzerine tartışıyoruz. İnsanları nasıl görünmez yapabileceğimiz de onlardan biri. Bu son derece gizemli bir grup, ancak bu kadar saygın insanlardan oluşan bir grubun üyesi olmak benim için çok büyük bir onur.

– Henüz oldukça gençsiniz. Gelecekte Dynamo’dan neler bekleyebiliriz?

– Geleceğe dönük planlarım arasında Türkiye, Rusya, Macaristan, Bulgaristan, Polonya, Almanya ve Hollanda’ya giderek, ağızları açık bırakacak gösteriler yapmak yer alıyor. Ayrıca şu anda ağırlıklı olarak TV şovları üzerinde çalışıyorum. Gelecekte TV şovlarındaki atmosferi bir şekilde sahneye taşıyacak teatral bir şov yaratmak istiyorum. Bu sayede dünya turu yaparak, en büyük hayallerimden birini gerçekleştirebilirim.

Bir Cevap Yazın

